Ревю: Аз още броя дните - Георги Бърдаров



Въпреки старанието ми да няма спойлери, е възможно ревюто да съдържа такива!


Здравейте!

Днес ви раазказвам за една от най-разтърсващите книги, които съм чела не само напоследък, а и изобщо - "Аз още броя дните". Ще се опитам да ви убедя защо си заслужава да я прочетете, без да издавам сюжета.

Аз още броя дните - Георги Бърдаров

Детайли за книгата

Заглавие: "Аз още броя дните";
Автор: Георги Бърдаров;
Жанр: Съвременна българска литература;
Издателство: Сиела;
Страници: 182;
Цена: 14 лв.;


Резюме

Топла майска нощ през 1993 г. Обсадата на Сараево е започнала преди година и краят не се вижда, също както на братоубийствената война между довчерашните съюзни югославски народи. Двойка млади сърби стоят в кухнята си, потънали в мълчание. Давор, християнин, и Айда, мюсюлманка, са съхранили любовта си сред разрухата и безумието, които царят в обсадения град. Знаят, че наближава поредното кратко, едва половинчасово затишие, когато снайперистите почиват. Загледани в стрелките на часовника, те са взели решението да избягат – да достигнат свободата... или да посрещнат смъртта. Двадесет години по-късно българин пътува към Сараево, за да се срещне със сръбския преводач на книгата си. Скоро се озовават в кръчма и неусетно заговарят за войната. С напредването на часовете празните бутилки на масата се увеличават, а отдавна погребани тайни излизат на повърхността. Две нощи. Четири съдби. Всички водещи до най-важните въпроси. Кой запали тази война? И кой спечели от нея?


Аз още броя дните - Георги Бърдаров - корица

Моето мнение за "Аз още броя дните"

Когато започнах книгата, бях чела доста ревюта и мнения онлайн, но пак не бях подготвена. Книгата буквално те хваща за гърлото и не те пуска до последната буква. Сюжетът е интересен, и базиран на реални събития. Повествованието се чете много лесно, въпреки, че не се забелязва някакво особено литературно майсторство.


Разгледай и другите ревюта на книги



Историята проследява събития от живота на млада двойка, известни като "Босненските Ромео и Жулиета", като тези събития са преплетени с разговор между автора и негов приятел. Авторът описва ужасяващи факти и събития от войната в бишва Югославия, и фактът, че събитията са реални и не са толкова далече във времето от нас, прави въздействието още по-голямо. 

Аз още броя дните - Георги Бърдаров - страница

Няма да разкажа повече, за да не издам нищо от книгата и да не ви отнема удоволствието от четенето. Само ще кажа, че емоцията, докато книгата се чете е неописуема. А накрая няма как да не ви разплаче. Аз лично, плаках накрая на книгата, и два пъти като я разказвах на свои познати. И въпреки тежката емоция, книгата определено си заслужава!

9/10
Език
10/10
Сюжет
9.5/10
Обща оценка

А какво е вашето мнение за "Аз още броя дните"?

хохо,
Teo

Сподели:

0 Коментари