Ревю: Дневникът на Ане Франк



Въпреки старанието ми да няма спойлери, е възможно ревюто да съдържа такива!


Здравейте!

"Дневникът на Ане Франк" си е класика, и според мен, книга, която всеки трябва да познава. Както всеки от нас знае определени исторически дати и събития, така трябва да познава и определени източници към тях.

"Дневникът на Ане Франк"

Детайли за книгата

Заглавие:"Дневникът на Ане Франк";
Жанр: Биографии и автобиографии;
Издателство: SkyPrint;
Страници: 296;
Цена: 11.99 лв.;


Разгледай и другите ревюта на книги




Резюме

Ане Франк води своя дневник от 14 юни 1942 до 1 август 1944 година докато се укрива заедно със семейството си от нацистите в тайната пристройка на амстердамска къща. Гневът, бунтарството, смехът и надеждата, които извират от страниците, го превръщат в най-известната книга, писана от дете, в най-четения автентичен дневник в света и най-превежданата книга от холандски език. Независимо дали ще го приемете като психологически портрет на дете, поставено в критична ситуация, като горчиво-сладка изповед на подрастващо момиче или като исторически документ, “Дневникът на Ане Франк” ще стигне до дъното на душата ви.

  • 12 юни 1929 – Ане Франк се ражда във Франкфурт в семейството на Ото и Едит Франк.
  • 14 юни 1942 – първият ден от дневника й.
  • 4 август 1944 – полицията арестува Ане, семейството й и останалите четирима души укриващи се заедно с тях.
  • Март 1945 – Ане Франк умира в концлагера Берген-Белсен два месеца преди освобождението на Холандия.
  • 2010 – музеят на Ане Франк, намиращ се в къщата, където се е укривала, приема рекорден брой посетители (1 050 339) в петдесетгодишната си история.


Моето мнение за "Дневникът на Ане Франк"

Втората Световна Война ми е изключително интересна тема, за която съм чела страшно много, и винаги съм се интересувала от нея, особено когато учих история в училище и университета. Но всичко свързано с нацизма и концлагерите ми е изключително тежко. Винаги нещо ме стяга в гърдите и съпреживявам прочетеното и видяното. 

"Дневникът на Ане Франк" - корица

Но както вече казах, "Дневникът на Ане Франк" е книга, която всеки трябва да познава. Най-хубавото от тази книга е поуката, макар да не е художествена литература. Не ви ли се струва малко странно как едно 13-14 годишно момиче, криещо се от нацистите, имащо еднообразен и скучен живот по време на войната, през цялото време страхуващо се, запазва амбициите си и нормалните тийнейджърски интереси? Тя се влюбва, учи неуморно, прави планове и мечтае за бъдещето след войната. За мен, това е урок по оптимизъм!

8/10
Език
8/10
Сюжет
8/10
Обща оценка

хохо,
Teo

Сподели:

0 Коментари