Ревю: Консул на Голо Бърдо - Чудомир



Въпреки старанието ми да няма спойлери, е възможно ревюто да съдържа такива!


Здравейте!

Тъй като съм привърженик на българската литература, особено на класиката, беше въпрос на време да се срещна с Чудомир. Винаги съм чувала и виждала как хората му се възхищават, и някакси имах огромни очаквания.

"Консул на Голо Бърдо" - Чудомир

Детайли за книгата

Заглавие: "Консул на Голо Бърдо";
Автор: Чудомир;
Жанр: Българска класика;
Издателство:  Захарий Стоянов;
Страници: 506;
Цена: 10 лв.


Разгледай и другите ревюта на книги




Резюме

Чудомир (псевд. на Димитър Христов Чорбаджийски) е роден на 25.03.1890 г. в с. Турия, Старозагорска област. Завършва Държавното художествено-индустриално училище в София (1913). Участва във войните, работи като гимназиален учител в Казанлък (1920-1933), специализира рисуване в Париж (1929-1930). До смъртта си (26.12.1967) е председател на читалище "Искра" и директор на Историко-етнографския музей в Казанлък. Член на Върховния читалищен съвет (от 1938). Първите му изяви в печата (1907) са карикатури и римувани злободневки, следват фейлетони, разкази, епиграми. Кратките хумористични разкази на Чудомир го правят изключително популярен, те не слизат от читалищните сцени, а книгите му за кратко време претърпяват многобройни издания: "Не съм от тях" (1935), "Нашенци" (1936), "Аламинут" (1938), "Кой както я нареди" (1940), "Консул на Голо бърдо" (1947) и др. Освен като писател и художник, Чудомир оставя име и като изследовател краевед, с изключителни приноси за музейното и читалищното дело.


"Консул на Голо Бърдо" - Чудомир - корица

Моето мнение за "Консул на Голо Бърдо"

Книгата се състои от разкази на Чудомир, мнения за него, както и негови писма. За съжаление, аз не можах да се разбера с него. Ясна ми е идеята зад разказите, ясно ми е осмиването на редица проблеми, които са били на дневен ред по онова време, но на мен не ми беше нито смешно, нито интересно. За това допринесе и фактът, че всеки един от разказите ми се струва прекалено къс и сякаш недовършен. Не оценявам качествата на автора, просто на мен не ми допадна.

7/10
Език
5/10
Сюжети
6/10
Обща оценка

Вие какво мислите за разказите на Чудомир?

хохо,
Teo

Сподели:

0 Коментари