Ревю: За кого бие камбаната - Ърнест Хемингуей



Въпреки старанието ми да няма спойлери, е възможно ревюто да съдържа такива!


Здравейте!

Ърнест Хемингуей е един от класиците не само на американската литература, но и в целия свят. "За кого бие камбаната" е първото негово произведение, с което се срещам.

"За кого бие камбаната" - Ърнест Хемингуей

Детайли за книгата

Заглавие: "Колекция Ърнест Хемингуей – том 7: За кого бие камбаната";
Автор: Ърнест Хемингуей;
Жанр: Световна класика;
Издателство:  Унискорп;
Страници: 484;
Цена: 15 лв.


Разгледай и другите ревюта на книги




Резюме

По време на Първата световна война американец на служба в английската армия получава задачата да взриви стратегически мост. Помощници ще му бъдат испански партизани, които се оказват цигани. Живеят високо в планината в една пещера и оцеляват само както те си знаят. Сред тях е и спасената от влаковете на смъртта Мария.
Различни човешки съдби, странни обстоятелства, любов, омраза, отмъщение и един мъж, изправен пред лицето на Смъртта
Това е най-цялостният, най-задълбоченият и най-истинският роман на Хемингуей. Любовните сцени между Джордън и Мария са най-добрите в американската литература, превъзхождат значително всичко подобно в "Сбогом на оръжията" и са далеч за предпочитане пред случайните връзки в "Слънце изгрява - Фиеста".
Дж. Доналд Адамс


"За кого бие камбаната" - Ърнест Хемингуей - корица

Моето мнение за "За кого бие камбаната"

Изчела съм много книги на изключително разнообразни автори, но все още се впечатлявам от талантливите писатели, какъвто Хемингуей определено е. И не случайно е определен за класик. Романът се чете лесно, въпреки, че темата на книгата е много трудна, героите са във военно време, главният герой има доста трудна задача. Лекотата на четене идва именно от майсторството на автора. Неговите описания са толкова подробни и толкова добре построени, че буквално си представяте ситуацията и обстановката. Спомням си една поредица от мисли в главата на главния герой, която така силно ми въздейства, че осъзнах как чета всяка една мисъл с подходящата интонация в главата си. Сигурна съм, че не съм аз човекът, който да оценява Хемингуей, но повярвайте ми, гениален е.

10/10
Език
9/10
Сюжети
9.5/10
Обща оценка

Вие чели ли сте книгата и какво е мнението ви?

хохо,
Teo

Сподели:

0 Коментари