Ревю: Аз съм Малала - Малала Юзафсаи



Въпреки старанието ми да няма спойлери, е възможно ревюто да съдържа такива!


Здравейте!

По образование съм историк и особено ми е интересна темата за близкия Изток и събитията там. Когато завършвах, дипломната ми работа беше за Афганистан по време на съветската окупация до войната с талибаните. Затова, всяка информация, свързана с този район, ми е изключително интересна. Знаейки, че Пакистан е една идея по-либерална от Афганистан, бях втрещена от разказа на Малала Юзафсаи в книгата и "Аз съм Малала". Ще ви дам информация за единственото издание на български език, което, за съжаление, вече е изчерпано и неоткриваемо. Книгата може да се прочете от Читанка.

Детайли за книгата

Заглавие: "Аз съм Малала";
Автор:  Малала Юзафсаи;
Жанр: Биографии и автобиографии;
Издателство:  Обсидиан;
Страници: 336;
Цена: 16 лв.;


Разгледай и другите ревюта на книги




Резюме

Когато талибаните установяват контрол над долината Суат в Пакистан, едно момиче надига глас срещу затварянето на девическите училища. Малала отказва да мълчи въпреки смъртните заплахи срещу семейството й. Още на единайсет години тя започва да праща кореспонденции до Би Би Си, за да може светът да види това красиво, но опустошено място през очите на едно дете. Двамата с баща й подемат открита кампания за правото на момичетата да учат. През октомври 2012 г. талибаните поръчват убийството на петнайсетгодишната Малала, която е простреляна в главата в училищния автобус. Като по чудо тя оцелява и се превръща в символ на борбата за свободен достъп до образование. През 2013 г. Малала е номинирана за Нобеловата награда за мир и получава наградата „Сахаров“. Днес тя защитава още по-смело каузата си въпреки продължаващите заплахи. Гласът й се чува както по световните форуми и в студентските аудитории, така и в бежанските лагери, които посещава.
Родена съм в страна, създадена в полунощ. А когато едва не умрях, тъкмо преваляше пладне. Преди една година тръгнах от къщи за училище и повече не се върнах. Прониза ме талибански куршум. Била съм изведена в безсъзнание от Пакистан със самолет. Някои хора твърдят, че никога няма да се върна у дома, но аз вярвам с цялото си сърце, че това ще стане. Сега се намирам в страна, която е с пет часа по-назад от скъпата ми родина и от дома ми в долината Суат. Моята страна обаче е по-назад не с часове, а с векове.


Моето мнение за "Малала"

„Когато целият свят мълчи, дори един глас става могъщ."

"Едно дете, един учител, една книга, една писалка могат да променят света."

Малала Юзафсаи е най-младият носител на Нобелова награда. През 2014-та година, тя е едва на 17 години, когато получава Нобелова награда за мир. В книгата е разказан на много достъпен език целия живот на момичето, който макар и не дълъг, е изпълнен със събития, които не са много приятни. Малала е едва на 15 години, когато е простреляна по поръчка на талибаните и едва не губи живота си. От този момент нататък тя се бори за своята кауза с цената на всичко, макар в много моменти животът и да е застрашен. А нейната цел е свободно образование за всяко момиче.
С течение на сюжета ставаме свидетели не само на личната история на Малала, но и на нравите и обичаите в Пакистан, политическата ситуация и много факти, които иначе не бихме знаели. В нашия забързан свят, в който всяко едно 15 годишно момиче иска нов телефон и скъсани дънки, Малала иска да учи, и не само тя, а и всички момичета по света!

9/10
Език
9/10
Сюжет
9/10
Обща оценка

хохо,
Teo

Сподели:

0 Коментари