Ревю: Живот в скалите - Мария Лалева



Въпреки старанието ми да няма спойлери, е възможно ревюто да съдържа такива!


Живот в скалите - Мария Лалева

 Здравейте,

скоро прочетох книгата "Живот в скалите" на Мария Лалева. От дълго време в интернет се въртят цитати от нея и е често обсъждана в различни групи и страници за книги в социалните мрежи. Интересното е, че няма средно положение и мненията са 50:50 - хората или я харесват много силно или я отричат тотално. Признавам, до последно се чудех дали да я взема, но любопитството ми надделя. По принцип, книгата се предлага във всички книжарници, но често се изчерпва, заради големия интерес. 

Детайли за книгата

Заглавие: "Живот в скалите";
Автор: Мария Лалева;
Жанр: Съвременна българска литература;
Издателство: Книгомания;
Страници: 344;
Цена: 15 лв. (меки корици), 20 лв. (твърди корици);


Резюме

Неизлечимо болна млада жена и малкият й син пристигат в Стария Созопол. Тук се запознават с няколко души, които скоро стават тяхно семейство: Михаил – бивш популярен актьор и настоящ пияница, Демир – мъдър и благ старец, Луиза – борбена и импулсивна арменка, и баба Настасия – ясновидка и гадателка. От този миг животът на всички се преобръща, а съдбите им се преплитат необратимо в любов, раздяла, смърт, прошка, мистика и усещане за предопределеност. Драматичната история на ръба между философията и притчата провокира читателя да си задава въпроси, да открива своите лични отговори и да изживее цяла палитра от човешки емоции – от сълзи до смях, от страдание и усещане за загуба до тържество на красотата, любовта и истината.


Живот в скалите - Мария Лалева - задна корица

Първото, което ми направи впечатление в книгата, беше, че стилът определено не е сред любимите ми - дълги монолози или описания по няколко страници и много малко действие и пряка реч. Точно затова, ми отне малко повече време да я прочета, въпреки че е само 340 страници. Книгата е разделена на 5 части, като във всяка част говори някой от героите - разказват различни случки от животите си и по този начин се навързва цялата история. Пресъздадени са реални ситуации, взети от истинския живот, реални човешки отношения - приятелства, обич, любов, раздели, смърт, несправедливости. Единственото, което за някои хора може да се стори нереално, е че част от героите имат ясновидски способности, говорят за Бог, за смъртта, за след смъртта, за таен храм в скалите. Даже смятам, че именно това влияе на хората с негативно мнение, тъй като не всеки човек разбира и одобрява мистичното. 


Разгледай и другите ревюта на книги



Живот в скалите - Мария Лалева - цитат

На мен обаче много ми допадна - в книгата става въпрос точно за нещата, в които аз вярвам, свързани с вярата в Бог и човешкия живот. Истината е, че книгата е изпълнена с клишета, което на мен не ми хареса, но това не означава, че с тези клишета не се изказват някои истини. Мисля, че "Живот в скалите" не е за всеки - хората, които не са дорасли, за да разберат обичта, саможертвата и вярата няма да я сметнат за интересна. Радвам се, че в крайна сметка дадох шанс на книгата и смятам в бъдеще да си я препрочитам!

Живот в скалите - Мария Лалева - цитат
7/10
Език
9/10
Сюжет
8/10
Обща оценка

А вие чели ли сте "Живот в скалите"? Какво е вашето мнение?

хохо,
Teo

Сподели:

0 Коментари